Haderslev Katedralskole

Close this search box.

HF PÅ HAKA

HF - alsidighed og hensyn til den enkelte i et godt studiemiljø

Hf er den 2-årige ungdomsuddannelse for dig, som gerne vil have en bred, alsidig viden. Du lærer forskellige arbejdsformer og kombinerer teori og praksis i alle fag.

En hf-eksamen med en almindelig fagpakke giver adgang til erhvervsakademi- og professionsbacheloruddannelserne, altså de korte- og mellemlange videregående uddannelser.

Du kommer til at beskæftige dig med fag indenfor alle områder, nemlig naturvidenskab, samfundsvidenskab, sprog, idræt og kunstneriske fag.

Adgangskrav

Niveaudeling

Fagpakker 22/23

Fagpakker 23/24

Du kan under de enkelte studieretninger på hjemmesiden læse mere om fagene og deres samspil med hinanden. Du kan få indblik i dine valgmuligheder og du klikke dig videre til Uddannelsesguiden og se, hvilke fag og niveauer din drømmeuddannelse kræver.

Nyttige links

Vil du være en del af HAKA?

Kig rundt – tag kontakt til os, måske har vi også en plads til dig.

Eleverne udtaler

“Synes, det er vildt godt, at man kan få lidt ekstra hjælp af en støttelærer.”